Reply to my friend.

Tu la… kan dah kena. Len kali buat lagi. Jumpa semua orang yang ko sakiti minta maaf dengan diorang. Diorang tak maafkan takpe. Kiranya ko dah buat. Lepas tu berusaha bersihkan jiwa raga ko terhadap Allah. Kalau kita baik dengan Allah. Senang aje Allah nak selesaikan masalah ko. Aku pun ada masalah yang sama. Sampai sekarang tak selesai sebab tak sungguh-sungguh. Lagi nak minta extra. Hai susahle.
Jangan nak bandingkan kenapa orang lain dapat apa dia nak senang aje walaupun tak payah minta dengan Allah. Ingat, rahmat Allah meliputi seluruh alam!
Nak kata bab putus asa. Ko ngan aku pun selalu putus asa. Tapi bersyukur la yang kita tak terus jadi gila. Allah masih sayangkan kita. Dia nak kita ni berubah. Jangan nak banding dengan orang lain dapat apa yang dia nak. Kita tak tahu bahawa ada ujian lain yang lagi besar kepada diorang. Itupun kalau diorang beringat. Tau-tau tak sempat taubat, tak dapat hidayah Allah. Nak macam tu ke???
Bro aku faham perasaan ko. Sebab masalah ko ngan aku hampir sama. Nak mencari perempuan yang terbaik untuk dijadikan pasangan. Cari tetap cari. Tawakkal kepada Allah. Yakin dengan kuasa Allah.

Satu pesanan. Ada hadis sahih mengenai perkara ini. Rasullullah S.A.W. pernah berpesan bersabarlah dengan melakukan Solat.
Peringatan untuk aku jua. Nanti sambung.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s